اخبار

همکاری صنعت و دانشگاه با محوریت زیست‌بوم نوآوری عملیاتی شود

به گزارش هلدینگ ICT – سید مصطفی میرسلیم نماینده مردم در دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی ازحوزهٔ انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در اینباره گفت: شرکت‌های دانش‌بنیان، خلاق و نوآور در جبهه مقدم پیشرفت کشور قرار دارند و همیشه سربازانی موثر برای جنگ اقتصادی کشور بوده‌اند. اهمیت این شرکت‌ها بویژه در حال حاضر که در شرایطی خاص قرارگرفته‌ایم و بعضاً ممکن است امکان مبادله آزاد مطالب علمی و فناوری نباشد، دوچندان شده است. ما باید برای رفع نیازهای خودمان در زمینه‌های علمی و فنی و جلوگیری از تنزل کیفیت و رکود همکاری و فعالیت شرکت‌های دانش بنیان را حمایت کنیم.

وی افزود: با توجه به تاکیدات ویژه رهبر معظم انقلاب در حمایت از صنایع نرم و خلاق و اقتصاد دانش‌بنیان، نیاز است معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان، ضمن فراهم کردن تسهیلات اجرایی به طور منظم بر فعالیت‌های واقعی شرکت های دانش بنیان‌ و خلاق نظارت کند و مانع کندی فعالیت‌های آنها شوند. مجلس تا کنون مشوق‌های متعددی برای تقویت دانش بنیان‌ها منظور کرده است چه بهتر که این دو نهاد هم‌افزایی داشته باشند.

نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی در مورد پتانسیل و ابزارهای مجلس و همچنین نظر نمایندگان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گفت: در مجلس برای تسهیل و توسعه فعالیت‌های دانش‌بنیان‌ها چه در قالب برنامه و بودجه و چه به صورت مستقل آمادگی کامل جود دارد.

میرسلیم در مورد افزایش ضریب نفوذ شرکت‌های خلاق، دانش‌بنیان و نوآور در حوزه خودرو بیان کرد: صنعت خودرو سازی با برگزاری نمایشگاه‌های فنی و تخصصی می تواند نیازهای واقعی خود را برای دانش‌بنیان‌ها تشریح کند و در قالب همکاری برنامه‌ریزی شده و با پشتیبانی مناسب امکان پاسخگویی را برای این شرکت‌ها تقویت کنند. این یک همکاری واقعی و مسئولانه است.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: تحکیم همکاری دانشگاه و صنعت که در چند سال اخیر طراحی شده بود لازم است با محوریت زیست‌بوم نوآوری در کشور عملیاتی شود و محل درس‌های تخصصی در راستای جوابگویی به نیازهای واقعی کشور باشد و کارآموزی و پایان‌نامه بر آن مبنا تعریف شود. همچنین اعضای هیئت علمی فرصت مطالعاتی خود را با اولویت در حوزه صنعت بگذرانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *