اخبار

بازیگران زیست‌بوم فناوری و نوآوری هوش مصنوعی توانمند می‌شوند

به گزارش هلدینگ ICT – حسین ملازاده دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری در این وبینار با اشاره به اینکه موضوع هوش مصنوعی را از ۳ سال و نیم گذشته به صورت ویژه در اولویت معاونت فناوری ریاست جمهوری قرار داده ایم، گفت: تلاش کرده‌ایم تا با همکاری استادان دانشگاهی کارگروه هوش مصنوعی را در ذیل ستاد فناوری ریاست جمهوری تشکیل دهیم و شرکت‌های نوپا در این زمینه را کمک کنیم و با امکاناتی که در اختیار داریم به حمایت از دانشگاه‌ها و توانمندسازی آن‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه به توسعه فناوری و هوش مصنوعی نگاه ویژه و راهبردی داشته ایم، تاکید کرد: ارگان و نهاد‌ها و مسئولانی که در حوزه هوش مصنوعی مشارکت داشته اند را توجیح کرده ایم و جلسات مختلفی را برگزار کرده ایم و نتیجه این شد که ستاد ملی هوش مصنوعی ذیل سند نقشه جامع علمی کشور از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شود.

ملازاده ادامه داد: طبق مصوبه‌ای که ۴ ماه پیش توسط مقام معظم رهبری از سوی شورای عالی انقلاب فرهنگی ابلاغ شده وظیفه توسعه فناوری در آن به معاونت علمی سپرده شده است. از ۲ سال پیش بحث پیش نویس سند هوش مصنوعی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی دنبال کرده ایم و با نهاد‌های مختلف جلسات گوناگونی در این زمینه برگزار کرده ایم. اخیرا از طرف رئیس جمهور به معاونت علمی ابلاغ شده تا با همکاری تعدادی از دستگاه‌های کمک کننده مانند وزارت علوم و وزارت ارتباطات اولین نقشه راهبردی هوش مصنوعی را داشته باشیم.

دبیر ستاد اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری گفت: نهاد‌هایی که در حوزه هوش مصنوعی همکاری داشته اند از زمان تاکید مقام معظم رهبری توجه ویژه‌ای به این حوزه داشته اند و باید آن را افزایش دهیم.

وی بیان کرد: مروری بر فرایند تدوین سند در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، بررسی تطبیقی سیاست گذاری در هوش مصنوعی و راهبرد دولت ها، بررسی سند هوش مصنوعی، بررسی وضعیت شرکت‌ها و محصولات دانش بنیان حوزه هوش مصنوعی و بیان نظرات و هم اندیشی در خصوص ستاد و مروری بر چگونگی انجام مطالعات پشتیبانی جز وظایف ستاد راهبری هوش مصنوعی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *