اخبار

نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 برای گلکسی S23، توسط خود سامسونگ تولید می‌شود

به گزارش هلدینگ ICT  – کوالکام چند وقت پیش از چیپ پرچمدار اسنپدراگون 8 نسل 2 رونمایی کرد؛ تراشه‌ای که توسط TSMC به تولید می‌رسد. طبق شایعات، نسخه اورکلاک شده این تراشه در سری گلکسی S23 مورد استفاده قرار می‌گیرد و حالا شایعه‌ای جدید می‌گوید خود سامسونگ این چیپ را تولید می‌کند.

سامسونگ تا سری گلکسی S22، در بازارهای جهانی از تراشه‌های اگزینوس در پرچمدارهایش استفاده کرده و البته در ایالات متحده، کانادا و چین این دستگاه‌ها چیپ اسنپدراگون دارند. اما در سال‌های اخیر بسیاری از کاربران نسبت به عملکرد نامناسب چیپست‌های سامسونگ شکایت کرده‌اند و همین موضوع ظاهراً بالاخره سامسونگ را متقاعد کرده است تا تنها از چیپ‌های اسنپدراگون استفاده کند.

اسنپدراگون 8 نسل 2 تولید سامسونگ در سری گلکسی S23

اسنپدراگون 8 نسل 2 گلکسی S23

طبق شایعات، سامسونگ برای سری گلکسی S23 از نسخه اورکلاک شده اسنپدراگون 8 نسل 2 استفاده می‌کند که نتیجه‌اش کمی عملکرد بهتر نسبت به نسخه مورد استفاده در سایر محصولات خواهد بود. حالا گزارشی جدید می‌گوید این نسخه توسط خود سامسونگ تولید می‌شود.

طبق این گزارش، دو نسخه از اسنپدراگون 8 نسل 2 تحت نام‌های AC و AB وجود دارد. نسخه AC با لیتوگرافی 4 نانومتری N4P شرکت TSMC تولید می‌شود، در حالی که نسخه AB را سامسونگ با لیتوگرافی 4 نانومتری LPE می‌سازد.

کوالکام سال گذشته میلادی برای تولید اسنپدراگون 8 نسل 1 به سراغ سامسونگ رفت، اما مشکلات در مدیریت حرارت باعث شد که برای نسخه پلاس این تراشه، کوالکام این‌بار با TSMC همکاری کند. این همکاری برای نسل جدید این چیپ هم ادامه دارد.

تراشه اسنپدراگون 8 نسل 2 از هسته Cortex-X3 با فرکانس 3.2 گیگاهرتز بهره می‌برد، در حالی که گفته می‌شود نسخه مخصوص گلکسی S23 آن فرکانس 3.32 گیگاهرتز خواهد داشت. البته باید همچنان منتظر معرفی پرچمدارهای آینده سامسونگ برای اطمینان از شایعات پیرامون نسخه مخصوص تراشه قدرتمند کوالکام بمانیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *