اخبار

اگزینوس ۲۳۰۰ برای گوشی های بالارده و نه پرچمدار از راه می رسد

به گزارش هلدینگ ICT – سامسونگ قصد دارد تراشه اگزینوس ۲۳۰۰ را برای گوشی های بالارده و میان رده عرضه کند. مدتی است که دیگر این تراشه در پرچمدار های سامسونگ دیده نمیشود و تنها چیپ های کوالکام قدرت آنها را تامین می کند. با این وجود اگزینوس ۲۳۰۰ همچنان وجود خواهد داشت اما برای نه برای گوشی های پرچمدار.

تراشه های اگزینوس طی سالهای اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است، با این وجود کاربران از عملکرد آن رصاتچیت نداشتند و عملکرد آن را ضعیف تر از کوالکام می دانستند.

همین موضوع باعث شد تا سامسونگ دیگر در پرچمدار های خود از این تراشه استفاده نکند. بطوری که اکنون بطور کامل تنها از چیپ های اسنپدراگون استفاده می کند. سامسونگ تراشه اگزینوس را با هدف استفاده از گلکسی S23 توسعه داده بود.

طبق گزارش جدید Elec سامسونگ قصد دارد از این تراشه در گوشی های بالا رده و پایین رده استفاده کند و این تراشه از برنامه های این شرکت کنار نخواهد رفت. تفاوت چیپ اگزینوس با تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۲ در معماری آنهاست. سامسونگ برای صرفه جویی در هزینه های تولید از معماری ۵ نانومتری برای تراشه های خود استفاده کرد در حالیکه اسنپدراگون با لیتوگرافی ۴ نانومتری ساخته شده است.

البته اخیرا سامسونگ برای تولید آنها از استراتژی جدیدی استفاده خواهد کرد. این شرکت اکنون به دنبال تولید این تراشه ها با لیتوگرافی های ۴ و ۵ نانومتری در مقیاس انبوه است. در حال حاضر تنها لیتوگرافی ۵ نانومتری استفاده میشود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *