اخبار

به زودی ربات های دارای حس لامسه می توانند در شستن لباس ها استفاده شوند

به گزارش هلدینگ ICT – محققان با استفاده از تکنیک جدید قصد دارند ربات هایی مجهز به حس لامسه بسازند. این ربات ها در آینده ای نزدیک می توانند به افراد در شستن لباس ها کمک کنند.

محققان دانشگاه نارنگی ملون تکنیک جدیدی به نام ReSkin ابداع کردند که به ربات ها کمک می کند تا با داشتن حس لامسه لایه های نازک مانند پارچه را تشخیص دهند. این ربات ها می توانند در کارهای خانه مانند شستن لباس ها کمک کنند. تاکنون کارهایی مانند گرفتن شی یا تا کردن پارچه برای ربات ها چندان امکان پذیر نبود.

دیوید هولد، استادیار دانشکده علوم کامپیوتر می گوید: انسان ها به راحتی از حس لامسه استفاده می کنند و می توانند به کمک آن موقعیت مناسب برای گرفتن اشیا را درک کنند. بنابراین ارزشمند بودن وجود این حس را کمتر احساس میکنیم.

ربات ها نیز برای کارهایی مانند تا کردن لباس به حسگری نیاز دارند تا ابتدا آن را حس کرده و روش انگشتان انسان را برای گرفتن و لمس تقلید کنند. گرفتن لایه های از پارچه بدون لمس لایه های دیگر توسط ربات مشکل بزرگی محسوب میشود.

به همین دلیل محققان نوعی پوست منبع باز و حساس به لمس از یک پلیمر نازک و ذرات مغناطیسی ساختند که می تواند حس لامسه ایجاد کند. تکنیک ReSkin به ربات کمک می کند تا علاوه بر دیدن پارچه ها از طریق سیستم بیناییT آنها را لمس کرده و حس کند.

توماس ونگ، در این مورد می گوید: فرورفتگی یا حرکت پوست ساخته شده می تواند تغییرات میدان های مغناطیسی را ایجاد کند که خواندن آنها باعث ایجاد حس لامسه خواهد شد. با استفاده از این حسگر می توان تشخیص داد که چند لایه پارچه برداشته ایم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *