اخبار

دستگاه پوشیدنی محققان ژاپنی افسردگی یا زوال عقل را شناسایی می‌کند

به گزارش هلدینگ ICT – محققان ژاپنی نوعی دستگاه پوشیدنی جدید ساخته اند که می تواند با اندازه گیری فعالیت مغز به پزشکان کمک کند تا مشکلاتی مانند افسردگی یا زوال عقل را تشخیص دهند.

در حال حاضر تنها با استفاده از دستگاههای گرانقیمت در مراکز پزشکی می توان به عملکرد مغز دسترسی داشت. در حالیکه نظارت طولانی مدت نیز با چالش های مواجه خواهد بود. هدف از ساخت فناوری جدید توسط این محققان نظارت دائمی بر فعالیت های مغزی در خانه است.

دستگاه پوشیدنی جدید شامل یک پچ شفاف است که حالت کشسانی دارد. چسب قرار گرفته روی پچ باید روی پیشانی قرار بگیرد. سپس اطلاعات قابل خوانش از مغز دریافت و توسط پچ ارائه میشود.

با کمک اندازه گیری فعالیت های مغزی می توان به داده های مهمی دست پیدا کرد، اما در حال حاضر این کار تنها با مراجعه به مراکز پزشکی و استفاده از تجهیزات پزشکی بزرگ و گرانقیمت امکان پذیر است. الکتروانسفالوگرافی های پوشیدنی پیش از این نیز وجود داشتند، آنها با استفاده از هدست هایی که روی سر قرار میگیرند کار می کنند که امکان استفاده بصورت همیشگی را ندارند.

به همین دلیل محققان ژاپنی دستگاه جدیدی را توسعه دادند که می تواند اندازه گیری های حساس تری را نسبت به دیگر دستگاه های پوشیدنی ارائه کند که شامل یک الاستومر قابل کشش و یک پلیمر رسانا است.برخلاف دیگر دستگاه‌ها، الکترود چند منظوره این دستگاه می تواند عملکردی مشابه دستگاههای پزشکی ارائه کند. استفاده از آن نیز آسان است و می توان برای مدت طولانی آن را پوشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *