اخبار

آیفون 15 اولترا احتمالا با قابلیت فیلم‌برداری 8K و شارژدهی بالای باتری از راه می‌رسد

به گزارش هلدینگ ICT – در حالی که تازه سری آیفون 14 روانه بازار شده، از همین حالا شاهد انتشار شایعات درباره نسل بعدی آن‌ها هستیم. حالا هم شایعه‌ای جدید می‌گوید اپل سال آینده میلادی از گوشی آیفون 15 اولترا رونمایی می‌کند؛ موبایلی که ظاهرا قادر به فیلم‌برداری 8K خواهد بود، از پورت USB-C بهره خواهد بود و همچنین قیمت بالاتری نسبت به آیفون 14 پرو مکس خواهد داشت.

یکی از منابع دنیای فناوری با حساب توییتری «LeaksApplePro» اطلاعاتی درباره نسل بعدی آیفون‌ها منتشر کرده. این حساب مانند پیش‌بینی «راس یانگ»، گفته تمام اعضای خانواده آیفون 15 با طراحی «جزیره پویا» از راه می‌رسند. همچنین ظاهرا باید منتظر پورت USB-C برای این سری باشیم که با توجه به اجبار اتحادیه اروپا، تعجب‌برانگیز نیست.

آیفون 15 اولترا جایگزین مدل پرو مکس می‌شود

طبق شایعه جدید و البته گزارش‌هایی که در گذشته توسط برخی منابع دیگر منتشر شده بودند، اپل سال آینده بجای برند پرو مکس به سراغ برند «اولترا» می‌رود. از آنجایی که اپل از برند اولترا برای تراشه M1 و همچنین اپل واچ استفاده کرده، معرفی آیفون 15 اولترا منطقی به نظر می‌رسد.

با توجه به این موضوع، احتمالا سال آینده با آیفون 15، آیفون 15 پلاس، آیفون 15 پرو و 15 اولترا روبه‌رو می‌شویم که مدل آخر با چندین ویژگی هیجان‌انگیز از راه می‌رسد. اول از همه ظاهرا باید منتظر فیلم‌برداری 8K در این محصول باشیم (البته شاید این ویژگی به مدل پرو هم راه پیدا کند). علاوه بر این، ظاهرا لنز پریسکوپی با زوم اپتیکال 5 یا 6 برابری و همچنین 3 تا 4 ساعت شارژدهی بهتر منحصر به این مدل خواهد بود.

با این ویژگی‌های انحصاری، قیمت مدل اولترا احتمالا نسبت به پرو مکس کنونی بیشتر خواهد بود. در حالی که آیفون 14 پرو مکس با قیمت پایه 1100 دلار به فروش می‌رسد، شاید آیفون 15 اولترا قیمت پایه 1200 دلاری در ایالات متحده داشته باشد.

با وجودی که گفته می‌شود تمام اعضای خانواده آیفون 15 با طراحی جزیره پویا از راه می‌رسند، چیپ‌های آن‌ها همچنان متفاوت خواهد بود. بنابراین مدل‌های استاندارد به تراشه A16 Bionic و دو نسخه دیگر به چیپ A17 Bionic مجهز می‌شوند.

در حال حاضر فاصله زیادی تا معرفی نسل بعدی آیفون‌ها داریم، بنابراین احتمال تغییر در برنامه‌های اپل وجود دارد و همچنین باید منتظر انتشار شایعات بیشتری درباره آن‌ها باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *