اخبار

اینتل برند Intel Processor را برای جایگزینی با Pentium و Celeron معرفی کرد

به گزارش هلدینگ ICT – اینتل می‌گوید پردازنده‌های سری Pentium و Celeron از سال آینده با برند Intel Processor جایگزین می‌شوند تا فعالیت آن‌ها پس از نزدیک‌ به سه دهه به پایان برسد.

اینتل از این پس در محصولات رده‌بالایش روی برندهای Core و Evo و vPro و در محصولاتی که از نگاه این شرکت «اساسی» هستند، سراغ برند Intel Processor می‌رود.

یکی از مدیران واحد پردازنده‌های لپ تاپی اینتل می‌گوید: «اینتل متعهد است که برای مزیت‌ رساندن به کاربران دست به نوآوری بزند و پردازنده‌های اقتصادی ما تأثیر به‌سزایی روی بالا بردن استانداردهای صنعت کامپیوتر در تمامی بازه‌های قیمتی گذاشته‌اند. برند جدید Intel Processor نام‌گذاری محصولات ما را ساده‌تر می‌کند تا کاربران بتوانند مناسب‌ترین پردازنده را براساس نیازهایشان انتخاب کنند.»

لوگو برند اینتل اینساید Intel Inside

پایان کار برند Pentium پس از تقریباً ۳۰ سال اتفاق می‌افتد. تراشه‌های پرچم‌دار Pentium که در سال ۱۹۹۳ معرفی شدند، در ابتدا درون کامپیوترهای رده‌بالا مورد استفاده قرار گرفتند و سپس راه خود را به لپ تاپ‌ها نیز پیدا کردند. اینتل از زمان معرفی Core در سال ۲۰۰۶، تا حد زیادی از این برند برای پردازنده‌های پرچمدارش استفاده کرده است. پس از معرفی Core، اینتل برند Pentium را به پردازنده‌های میان‌رده و پایین‌رده اختصاص داد.

Celeron برند ویژه‌ی اینتل برای پردازنده‌هایی بود که در کامپیوترهای ارزان‌قیمت استفاده می‌شدند. Celeron که حدودا پنج سال پس از Pentium از راه رسید در تمامی دوران فعالیتش شامل پردازنده‌هایی با قدرت پایین بوده و به تولیدکنندگان کامپیوتر امکان داده است محصولاتی با قیمت پایین بسازند.

اولین تراشه‌ی سری Celeron در سال ۱۹۹۸ بر پایه‌ی پردازنده‌ی Pentium II تولید شده بود. در حال حاضر جدیدترین پردازنده‌های سری Celeron غالباً در کروم‌بوک‌ها و لپ تاپ‌های ارزان حضور دارند.

اینتل می‌گوید برند Intel Processor قرار است شامل چندین خانواده از پردازنده‌ها باشد. هنوز مشخص نیست که تیم آبی چگونه پردازنده‌های میان‌رده‌ی سری Intel Processor را از پردازنده‌های پایین‌رده متمایز می‌کند. دو برند Pentium و Celeron در سال‌های اخیر انتقادات زیادی را متوجه اینتل کردند، چون گاهی اوقات این پردازنده‌ها نتوانستند قدرت کافی دراختیار کروم‌بوک‌ها و لپ تاپ‌های پایین‌رده قرار دهند.

اینتل می‌گوید رونمایی برند Intel Processor روی محصولات فعلی شرکت و نقشه‌ی راه اثر نمی‌گذارد. ری‌برندینگ اینتل در حالی اتفاق می‌افتد که در آستانه‌ی رونمایی نسل جدید پردازنده‌های رده‌بالای تیم آبی هستیم. اینتل چند روز پیش مشخصات فنی پردازنده‌های نسل سیزدهمی را فاش کرد. این شرکت پیش‌تر گفته مدلی از پردازنده‌های نسل سیزدهمی به فرکانس ۶٫۰ گیگاهرتز دست پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *