اخبار

سامسونگ از سرقت اطلاعات محرمانه کاربرانش به‌دلیل رخنه امنیتی خبر داد

به گزارش هلدینگ ICT – حادثه‌ای امنیتی که در تابستان امسال اتفاق افتاده، باعث سرقت اطلاعات حساسی از کاربران سامسونگ نظیر نام، اطلاعات تماس و تاریخ تولد شده است.

سامسونگ درباره‌ی یک حادثه‌ی امنیتی که در ماه جولای ۲۰۲۲ (تیر و مرداد ۱۴۰۱) اتفاق افتاده اطلاع‌رسانی کرده است. براساس گفته‌ی شرکت کره‌ای،‌ فرد یا افرادی سودجو توانسته‌اند داده‌هایی نظیر نام، تاریخ تولد، اطلاعات تماس و جزئیات ثبت محصول را ازطریق شماری از سیستم‌های آمریکایی سامسونگ به دست بیاورند.

سامسونگ می‌گوید در تاریخ ۴ آگوست ۲۰۲۲ (۱۳ مرداد ۱۴۰۱) متوجه رخنه‌ی امنیتی شده و هم‌اکنون در همکاری با یک شرکت فعال در حوزه‌ی امنیت سایبری مشغول تحقیق روی آن است.

سامسونگ در حال ارسال ایمیل به مشتریانی است که اطلاعات‌شان در حادثه‌ی امنیتی اخیر فاش شده و قصد دارد این روند را در حین پیش‌برد تحقیقات ادامه دهد. سامسونگ می‌گوید اطلاعات فاش‌شده‌ی تمامی کاربران مثل هم نیست.

سامسونگ به درخواست ورج برای شفاف‌سازی درباره‌ی سیستم‌هایی که اطلاعات ازطریق آن‌ها استخراج شده است پاسخ نداد.

سامسونگ می‌گوید شماره‌ی ملی یا شماره‌ی کارت اعتباری کاربران توسط هکرها سرقت نشده است، بااین‌حال اطلاعاتی که هکرها دزدیده‌اند ممکن است در حملات مبتنی‌بر مهندسی اجتماعی بسیار کارآمد باشند. توصیه می‌کنیم روی تمامی حساب‌های کاربری خود سیستم احراز هویت دو عاملی را فعال کنید.

سامسونگ می‌گوید در حال حاضر نیازی به تغییر رمز عبور حساب کاربری نیست و از آن‌جایی که «دستگاه‌های مصرف‌کنندگان تحت تأثیر این حادثه قرار نگرفته‌اند»، لازم نیست کاربران اقدام خاصی انجام دهند. البته شرکت کره‌ای توصیه می‌کند که مراقب هرگونه فعالیت غیرمعمول در حساب کاربری خود باشید.

این دومین باری است که سامسونگ در سال ۲۰۲۲ با رخنه‌ی اطلاعاتی مواجه می‌شود. در ماه مارس ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱) شرکت کره‌ای اعلام کرد گروه هکری $Lapsus (همان گروهی که به سیستم‌های انویدیا، مایکروسافت و تی-موبایل نفوذ کرد) به تقریباً ۲۰۰ گیگابایت داده‌ی محرمانه از جمله کد منبع چند فناوری و الگوریتم مربوط به سیستم باز کردن قفل به روش بیومتریک، دسترسی پیدا کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *