اخبار

اندروید 14 از قابلیت ارتباط ماهواره‌ای پشتیبانی می‌کند

به گزارش هلدینگ ICT – پیشتر گفته شد که اسپیس ایکس با همکاری T-Mobile می‌خواهد سرویس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را به گوشی‌های موبایل بیاورد. حالا گوگل نیز اعلام کرد که قصد دارد با سیستم عامل اندروید 14 این قابلیت را برای کاربران فراهم کند.

«هیروشیما لاکهایمر»، معاون ارشد پلتفرم‌ها و اکوسیستم‌های گوگل، در توییت جدید خود به این موضوع اشاره کرد و نوشت:

«فکر کردن به تجربیات کاربر در گوشی‌هایی که امکان اتصال به ماهواره‌ها را دارند، هیجان زیادی دارد. زمانی که ما G1 – اولین گوشی اندرویدی HTC Dream / T-Mobile G1 – را در سال 2008 راه‌اندازی کردیم، عملی کردن 3G + Wifi بسیار دشوار بود. اکنون در حال برنامه‌ریزی برای ماهواره‌ها هستیم. خوشحال هستیم که از شرکای خود برای فعال کردن تمام این قابلیت‌ها در نسخه بعدی اندروید حمایت می‌کنیم!»

اندروید 14 و قابلیت اتصال ماهواره‌ای

گوگل تایید کرده که نسخه بعدی اندروید اشاره شده توسط لاکهایمر اندروید 14 است که انتظار می‌رود در اواسط تا اواخر سال 2023 منتشر شود.

همانطور که لاکهایمر در توییت خود اشاره می‌کند، این تجربه با اتصالات LTE و 5G معمولی متفاوت خواهد بود. با توجه به پهنای باند موجود، مدیرعامل اسپیس ایکس، ایلان ماسک، گفته بود که اتصال ماهواره‌ای می‌تواند از یک تا دو هزار تماس صوتی همزمان یا صدها هزار پیام متنی پشتیبانی کند و و در هر منطقه سلولی فقط دو تا چهار مگابیت پهنای باند وجود خواهد داشت.

در حال حاضر، اتصالات ماهواره‌ای برای شرایط اضطراری استفاده می‌شود یا در مناطقی که قرار دادن فیبر برای 5G یا ایجاد برج‌های سلولی یک چالش فیزیکی یا مالی محسوب می‌شود، به عنوان یک گزینه جانشین عمل می‌کند. با این حال، ارائه اتصال ماهواره‌ای به گوشی‌های موبایل می‌تواند تجربه کاربران را تا حد زیادی بهبود بخشید که البته دستیابی به چنین پیشرفت بزرگی، بسیار زمانبر خواهد بود.

در طول رویداد T-Mobile و SpaceX، مدیرعامل شرکت مخابراتی اعلام کرد که با ارائه سرویس جدیدی تحت عنوان «Coverage Above and Beyond» که تا اواخر سال 2023 فعال نخواهد شد، امکان اتصال در مناطق بدون پوشش را فراهم می‌کند. همچنین این برنامه در فاز اول خود از پیامک، MMS و برنامه‌های پیام‌رسان منتخب پشتیبانی خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *