اخبار

مشخصات کامل تراشه 4 نانومتری اسنپدراگون 6 نسل یک کوالکام افشا شد

به گزارش هلدینگ ICT – چند وقتی می‌شود که کوالکام سبک نامگذاری تراشه‌هایش را تغییر داده و از آن زمان تا به امروز، از سه تراشه با لیتوگرافی 4 نانومتری رونمایی کرده است. حالا باید منتظر چهارمین چیپ با این ویژگی باشیم؛ تراشه‌ای که اسنپدراگون 6 نسل یک نام دارد و حالا مشخصات کامل آن افشا شده است.

کوالکام تا به امروز از تراشه‌های اسنپدراگون 8 نسل یک، اسنپدراگون 8 پلاس نسل یک و همچنین اسنپدراگون 7 نسل یک با لیتوگرافی 4 نانومتری رونمایی کرده و حالا به گفته منبع معتبر دنیای فناوری، «ایوان بلس» باید منتظر تراشه جدیدی باشیم.

مشخصات اسنپدراگون 6 نسل یک

بر اساس توییت ایوان بلس، این تراشه 4 نانومتری با پارت نامبر SM6450 از شبکه 5G و همچنین فناوری شارژ سریع +Quick Charge 4 کوالکام پشتیبانی می‌کند. این تراشه به هسته‌های Kryo با حداکثر فرکانس 2.2 گیگاهرتز مجهز می‌شود، البته هنوز اطلاعی از تعداد هسته‌های آن نداریم.

تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 قادر به پشتیبانی از نمایشگرهای با رزولوشن فول اچ‌دی پلاس و رفرش ریت 120 هرتز است و امکان استفاده از دوربین‌های 108 مگاپیکسلی را هم برای کاربران فراهم می‌کند.

گوشی‌های مجهز به این تراشه می‌توانند ویدیوهای 4K با فریم ریت 30 فریم بر ثانیه و ویدیوهای اسلوموشن با سرعت 240 فریم بر ثانیه صبط کنند. ویدیوهای اسلوموشن با این فریم ریت با رزولوشن 720p ضبط می‌شوند.

این تراشه کوالکام از وای فای 6E و بلوتوث 5.2 پشتیبانی می‌کند و گوشی‌های مجهز به آن می‌توانند حداکثر 12 گیگابایت رم از نوع LPDDR5 داشته باشند.

در حال حاضر کوالکام اشاره‌ای به این تراشه جدید نکرده، اما این کمپانی در ماه نوامبر رویداد «اسنپدراگون سامیت» را برگزار می‌کند که انتظار می‌رود در آن با چیپ اسنپدراگون 8 نسل دو روبه‌رو شویم.

این احتمال وجود دارد که در رویداد مذکور تراشه اسنپدراگون 6 نسل 1 هم معرفی شود، البته شاید کوالکام بخواهد توجهات در این رویداد تنها معطوف fi چیپ پرچمدار جدیدش باشد. بنابراین شاید اسنپدراگون 6 نسل یک زودتر و در هفته‌های آینده رسما معرفی شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *